TIPS

Hoe voorkom jij die herfstdip?

blog_image:article_openhr_16673160746361396ab1960.jpg:end_blog_image

De Herfst is weer begonnen, de dagen worden korter, het regent en waait vaker, en de blaadjes vallen van de bomen. Er zijn mensen die dit heerlijk vinden, de kaarsjes aan en ’s avonds onder een dekentje op de bank en vroeg je bed in. Echter is er ook een grote groep mensen die in deze periode last heeft van de zogenoemde herfstdip. Uit onderzoek blijkt dat de voornaamste oorzaak van deze herfstdip het gebrek aan licht is.

Symptomen die bij de herfstdip komen kijken zijn:

  • Verlies van energie;
  • Je minder vrolijk voelen, somber zijn;
  • Meer behoefte hebben aan slaap;
  • Gewichtstoename door meer behoefte aan koolhydraat rijk eten.

Naast het feit dat de herfstdip voor het welzijn als mens erg vervelend is heeft hij veelal ook geen positief effect op het werk.

Natuurlijk wil je deze symptomen voor zijn maar hoe doe je dat, hoe voorkom je een herfstdip?

Wij hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet die je mogelijk kunnen helpen.

  • Drink genoeg water;
  • Beweeg voldoende, maak een mooie Herfstwandeling in jouw lunch-pauze;
  • Zorg voor voldoende vitamine D, pak die zonnestralen als ze er zijn;
  • Blijf goed ademen;
  • Neem de tijd om te ontspannen;
  • Eet gezond en voedzaam;
  • Kijk eens of lichttherapie iets voor jou is;
  • Zorg voor een goede nachtrust door ritme.

We hopen dat deze tip jou uit de Herfstdip houden.

LAATSTE NEWS

Hi HRM’er! 5 december is weer gekomen, Tijd om te reageren op de baan van...
5-12-2022
Onboarding van nieuwe medewerkers is enorm belangrijk. Ruim 30% van de...
2-12-2022
Op zoek naar een (interim) HR adviseur, HR Business Partner of HR Manager?
30-11-2022
OpenHR / Hrbaan gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close