INTERVIEW

Maak kennis met één van onze vaste interimmers: Annette Leliveld

                                                                    

Annette Leliveld heeft al meerdere malen een interim opdracht via OpenHR vervuld. Leuk om haar voor te stellen. 

Stel jezelf eens voor
Mijn naam is Annette Leliveld. Ik ben al geruime tijd werkzaam in het HR vak. Na een flink aantal jaar bij verschillende grote ketens in de detailhandel te hebben gewerkt, ben ik in 2009 voor mezelf gestart. Ik werk sindsdien als HR Generalist in veel verschillende sectoren, waaronder de zorg, energie, retail, food, corporaties en gemeenten.

Wie ben je als HR Professional?
Bij de werkgever waar ik in 2009 vertrok was ik HR Manager. Sindsdien heb ik als interimmer vele HR rollen mogen vervullen. Het mooie is dat geen enkele rol hetzelfde is. Zo werkt bijvoorbeeld de ene HR Manager op tactisch niveau en is de HR Adviseur bij een andere organisatie werkzaam op strategisch niveau. Voor mij zijn de kennismakingsgesprekken dan ook altijd heel waardevol. Uiteraard om te kijken of er een klik is met de opdrachtgever, maar zeker ook om te kijken of de opdracht aansluit bij mijn kennis, ervaring, wensen en behoefte.

Wat is jouw visie op HR?
HR gaat onder andere over het aantrekken, ontwikkelen en behouden van werknemers die een organisatie helpen haar doelstellingen te bereiken. Daarnaast gaat HR ook over het creëren van een werkomgeving waarin werknemers zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen. 

Wat heeft ondernemen / interimmen je gebracht?
Ik vind het prettig om snel zaken eigen te maken, waardoor ik vlot aan de gang kan. Soms betekent dit de diepte in en soms juist weer hoog over. Wat nou zo prettig is aan het interimmen is de kop en de staart. Een opdracht ontstaat toch vaak vanuit een probleemsituatie. Hoe mooi is het als je onderdeel van de oplossing mag zijn en hoe fijn is het als je iets kan achterlaten waar opdrachtgevers blij mee zijn. Daarnaast kom ik in veel verschillende organisaties en branches waar ik altijd wel iets meebreng dat tot nieuwe inzichten of werkwijzen kan leiden.

Het mooie is dat ik in de loop der jaren een groot netwerk heb opgebouwd. De mooiste feedback die je kan krijgen als interimmer is wanneer een oud-opdrachtgever je belt of je weer beschikbaar bent. Mocht ik nou niet beschikbaar zijn, dan check ik mijn netwerk of verwijs ik door naar OpenHR.

Waarom werk je graag samen met OpenHR?
Eind 2010 zag ik op Twitter een interim opdracht voorbij komen van OpenHR. Ik reageerde hierop en Mark nam meteen contact met me op. Hij heeft me voorgesteld bij de opdrachtgever maar deze opdrachtgever vond mij te “zwaar”. Mark had nog een andere opdracht bij een stichting in de zorg, daar was de nood hoog want de HR Manager ging bijna met zwangerschapsverlof. Mark stelde me voor en vrij vlot na de kennismaking ben ik begonnen met waarnemen. De opdracht is vervolgens verlengd met een projectopdracht: het mee inrichten van het HR-deel voor een nieuw business informatie systeem.

Tijdens deze opdracht had ik regelmatig contact met OpenHR. Mark was benieuwd hoe het ging en administratief liep de facturering toen nog via OpenHR. Toen de eerste opdracht klaar was, was er snel weer contact gelegd voor een tweede opdracht via OpenHR, ditmaal bij een psychiatrisch ziekenhuis.

Daarna heb ik nog 3 opdrachten via OpenHR vervuld, waaronder mijn huidige opdracht bij de Gemeente Arnhem. Een hele mooie opdracht als Projectleider in één van de mooiste steden van Nederland!
Zo hebben OpenHR en ik elkaar in de loop der jaren steeds beter leren kennen en weten we wat we voor elkaar kunnen betekenen, dit vind ik erg fijn aan de samenwerking met OpenHR.

Wil jij ook de overstap maken naar interim? Wij helpen je graag! Schrijf je vandaag nog in. Liever een consultant spreken? Bel gerust even naar 026 365 03 00.

Stay tuned binnenkort volgen meer verhalen van onze interimmers!

Schrijf je in

LAATSTE NEWS

Wij nemen je in 10 stappen mee naar een goede onboarding.
18-04-2024
Om tot een goede onboarding te komen worden de 4 C’s van Tayla Bauer (2010)...
12-04-2024
Je kan je weer inschrijven voor de volgende editie van onze Walk-In Wednesday.
13-03-2024
OpenHR / Hrbaan gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close