BLOG

5 stappen naar een sterk werkgeversmerk

blog_image:article_openhr_1649324745624eb2c909ed7.png:end_blog_image

Don’t sell the job, sell the culture.

Met de arbeidsmarkt die onder hoogspanning staat, wordt employer branding steeds belangrijker. Maar hoe verover je nu de harten van jouw doelgroep?

Deze 5 stappen gaan jou verder helpen om dichter bij je doelgroep te komen.

1: Strategie
Bepaal je strategie. Kijk goed naar de positionering van je organisatie op de arbeidsmarkt. Wat is je verhaal als werkgever en wat heb jij te bieden? Verdiep je in de wensen van jouw toekomstige werknemers.

2: Branding
Bepaal je waarde propositie. Wat is de unieke identiteit van je merk of dienst. Wat maakt jouw organisatie onderscheidend en aantrekkelijk ten opzichte van je concurrenten?

3: Engagement
Vertel jouw unieke verhaal. Zorg voor een geloofwaardig verhaal: overdrijf niet, maar ben ook niet te bescheiden. Laat zien wat je te bieden hebt. Creëer dat wow effect. Gebruik social media en zet je werknemers in als ambassadeur voor jouw organisatie.

4: Werving
Afhankelijk van je doelgroep, maak je gebruik van diverse wervingskanalen zoals bijvoorbeeld: LinkedIn, twitter, facebook, Instagram en TikTok. Social media is dé plek om jouw werkgeversmerk te promoten.

5: Retentie
Het belang van het binden van personeel is belangrijker geworden dan ooit, zeker na het afgelopen jaar. Hoe zorg je ervoor dat werknemers toch verbonden blijven met elkaar en met de organisatie ondanks het vele thuis werken? Een goed retentiebeleid levert flink wat voordelen op. Investeer bijvoorbeeld in een groei- en ontwikkelingsplan voor jouw werknemers.

Employer Branding is dus net zo belangrijk voor het behouden van talent als voor het vinden ervan!

LAATSTE NEWS

Het is niet alleen de week van het werkgeluk, maar ook de week van de...
22-09-2022
De derde dinsdag in september is weer achter de rug. Wat zijn de...
21-09-2022
Van 19 – 25 september is het de week van het werkgeluk. Wij vinden het...
20-09-2022
OpenHR / Hrbaan gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Close